De risico’s met een score ≥ 9 zijn in de tabel hieronder opgenomen. | |||||
Risico | Kans | Gevolg | Positie | Score | Programma |
Bedrijvenpark A1 | Herstructurering en vastgoed | ||||
1. Risico vertraging als gevolg van (te late) beschikbaarheid van de netwerken van Enexis. | 40% | 4.500.000 | 3-5 | 15 | |
2. Risico van een lager dan geraamde opbrengst bij de verkoop van de kavels. | 40% | 2.133.600 | 3-4 | 12 | |
BUIG | Inkomensvoorziening en arbeidsmarkt | ||||
3. Het risico dat het macrobudget dat de Rijksoverheid per gemeente beschikbaar stelt voor de betaling van bijstandsuitkeringen en loonkostensubsidie in het kader van de Participatiewet, de IOAW, IOAZ en Bbz 2004 (levensonderhoud zelfstandigen) ontoereikend is. Dit kan een gevolg zijn van een te laag macrobudget en/of een hoger aantal aantal clienten dat in Deventer een beroep doet op de bijstand dan waar het Rijk het BUIG budget voor Deventer op baseert. | 35% | 4.400.000 | 3-5 | 15 | |
Sociaal Domein (3D's) | Meedoen/Jeugd | ||||
4. Risico op overschrijdingen Sociaal Domein door verschillende ontwikkelingen en gebeurtenissen. Actueel is het risico op Jeugdzorg in relatie tot de invoering van het woonplaatsbeginsel. | 70% | 700.000 | 4-3 | 12 | |
5. BTW Sport - onduidelijkheid over (tijdelijke) regelgeving. Het risico bestaat dat we een deel van de BTW voor eigen rekening moeten nemen. | 70% | 1.400.000 | 4-3 | 12 | |
Mimik | Kunst en cultuur | ||||
6. Risico dat rente op en aflossing van de verstrekte lening aan MIMIK niet wordt gerealiseerd. | 50% | 600.000 | 3-3 | 9 | |
Omgevingswet | Ruimtelijke ontwikkeling | ||||
7. Risico op hogere lasten (dan begroot) bij de implementatie van de nieuwe Omgevingswet | 50% | 1.350.000 | 3-3 | 9 | |
Verplaatsing salonboten | Leefomgeving | ||||
8. Risico op een mogelijke schadeclaim | 40% | 825.000 | 3-3 | 9 | |
Wijtenhorst | Herstructurering en vastgoed | ||||
9. Risico op een lagere opbrengst als driehoek Kolkmansweg niet wordt ontwikkeld | 50% | 600.000 | 3-3 | 9 |